Most Piotra Skargi, znany niegdyś jako Taschenbrücke, to nowoczesna konstrukcja znajdująca się nad Fosą Miejską we Wrocławiu. Usytuowany jest wzdłuż ulicy Piotra Skargi, co czyni go istotnym elementem lokalnej infrastruktury.
Most został wybudowany w roku 1842 i charakteryzuje się sklepioną strukturą z cegły. W I połowie XX wieku przeszedł znaczną modernizację, polegającą na poszerzeniu go z obu stron, co wprowadziło betonowe przęsła o sklepionym stylu. Rzeczywiste zmiany w jego konstrukcji miały miejsce w 1967 roku, kiedy podczas generalnej przebudowy ulicy Piotra Skargi, stary most został zastąpiony nowoczesnym, jednoprzęsłowym mostem żelbetowym.
Nowa konstrukcja, mająca 33 metry szerokości, wspiera się na solidnych betonowych przyczółkach, a jej rozpiętość wynosi 8 metrów. Stworzono ją z prefabrykowanych belek ze strunobetonu typu „Kujan”, co zapewnia jej wytrzymałość oraz nowoczesny wygląd. Most jest przystosowany do ruchu, posiada dwie jezdnie dla samochodów, wydzielone torowisko tramwajowe oraz dwa chodniki dla pieszych, co czyni go funkcjonalnym elementem wrocławskiej komunikacji miejskiej.
Pozostałe obiekty w kategorii "Mosty i wiadukty":
Most Rędziński | Most Sikorskiego | Most Słodowy | Most Strzegomski | Most św. Klary | Most Tumski | Most Zaleski | Most Żernicki | Mosty Pomorskie | Mosty Średzkie | Most Pilczycki | Most Pawłowicki | Most Partynicki | Most Oporowski | Most Olimpijski | Most Na Wilczym Kącie | Kładka nad Śluzą Piaskową | Kładka Muzealna | Most Marszowicki | Kładka ZłotnickaOceń: Most Piotra Skargi