Most św. Klary


Most Świętej Klary, znany również jako Clarenbrücke oraz Klarenwerder Brücke, to istotny element infrastruktury drogowej we Wrocławiu, oferujący przeprawę nad kanałem wodnym zwanym Upustem Klary. Ten przełomowy most jest częścią Piaskowego Stopnia Wodnego, łączącą Wyspę Słodową z Wyspą Bielarską.

Obecna konstrukcja mostu została wzniesiona w 1992 roku, a jego renowacja miała miejsce w 2001 roku, kiedy to odnawiano również kanały robocze młynów. Most jest wsparty na stalowych dwuteownikach, a jego konstrukcja obejmuje dwa przęsła, które przerzucone są nad kanałami dawnych rynien roboczych Młynów Świętej Klary, rozdzielonych filarem. Rozpiętość całkowita mostu, składającego się z dwóch przęseł różnej długości, wynosi 20,6 metra, podczas gdy jego szerokość osiąga 6,8 metra.

Podłoże mostu wykonane jest z drewna, co nadaje całości niezwykłego uroku. Warto zauważyć, że zarówno nawierzchnia pomostu użytkowego, jak i balustrada oraz pochwyt są również drewniane, co harmonijnie wpisuje się w estetykę tego miejsca.

Przypisy

  1. a b c Mosty Polskie – Most Św. Klary (dostęp 30.11.2009 r.)
  2. Most Klary, św. na stronie Wratislaviae Amici (dostęp 30.11.2009 r.)
  3. a b ZDiUM - mosty (dostęp 30.11.2009 r.)
  4. a b Fundacja Otwartego Muzeum Techniki – Trasa turystyczna Mosty i przeprawy, Wrocław 2007 (dostęp 30.11.2009 r.)

Oceń: Most św. Klary

Średnia ocena:4.9 Liczba ocen:15