Bus Marco Polo Wratislavia 1992


Firma Bus Marco Polo Wratislavia, znana także jako Marco Polo, rozpoczęła swoją działalność w 1992 roku, a jej siedziba znajduje się we Wrocławiu. W 2008 roku dokonano istotnej zmiany, kiedy to konsorcjum, w które weszły Sevibus oraz firma Marco Polo, wygrało przetarg na linie gminne w Kobierzycach. Oprócz tego, przedsiębiorstwo jest również zaangażowane w przewozy turystyczne oraz pracownicze do zakładu LG w Biskupicach Podgórnych.

Warto dodać, że w 2008 roku z powodu niedoboru taboru, MPK Wrocław zdecydowało się wypożyczyć kilka autobusów od wspomnianej firmy, co miało miejsce w kontekście współpracy z największym przewoźnikiem we Wrocławiu. Bus Marco Polo nie dysponuje własnymi barwami taboru, co oznacza, że dostosowuje się do malowań ustalonych przez organizatorów przewozów.

W szczególności, autobusy obsługujące gminę Kobierzyce są pomalowane w kolory tej gminy, w tym zieleni z czerwonym pasem na dole oraz żółtym nad oknami. Także dla Długołęki dostępne są autobusy w kolorach wrocławskich. W przypadku autobusów pracowniczych oraz autokarów przyjęto klasyczny biały kolor.

Na przełomie lat 2017 i 2018, konsorcjum Bus Marco Polo oraz firma Sevibus zainwestowały w zakup 12 autobusów marki Autosan, w tym sześciu 12-metrowych oraz sześciu 10-metrowych. Autobusy te służą do obsługi wielu kursów wraz z liniami 812, 852, 862, 862R, 872, 882, 892 oraz N62 na trasie z Wrocławia do Kobierzyc, w ramach umowy podpisanej na 10 lat.

W odpowiedzi na pandemię koronawirusa, od 2020 roku wprowadzono do użytku dwa przerobione, używane przegubowe autobusy Jelcz M181, które obsługują kursy BIS linii 862. W 2021 roku konsorcjum poszerzyło swoje usługi poprzez obsługę wybranych kursów linii 904, 911, 914, 921 oraz 924 w gminie Długołęka, wykorzystując do tego celu specjalnie zakupiony tabor przegubowy.

Obsługiwane linie

Linie obsługiwane w Gminie Kobierzyce

W obszarze Gminy Kobierzyce funkcjonują różnorodne linie autobusowe. Oto szczegóły dotyczące poszczególnych tras:

  • 812 – Wrocław Krzyki – Kobierzyce,
  • 852 – Wrocław Krzyki – Chrzanów – Małuszów – Wrocław Krzyki,
  • 852A – Wrocław Krzyki – Małuszów – Chrzanów – Wrocław Krzyki,
  • 862 – Wrocław Dworzec Gł. – Solna,
  • 862B – Wrocław Hallera – Bielany Wrocławskie Kwiatowa,
  • 862R – Wrocław Dworzec Gł. – Kobierzyce Witosa,
  • 872 – Wrocław Krzyki – Tyńczyk,
  • 882 – Wrocław Krzyki – Pustków,
  • 892 – Wrocław Krzyki – Księginice – Owsianka – Tyniec Mały – Wrocław Krzyki,
  • 892A – Wrocław Krzyki – Tyniec Mały – Owsianka – Księginice – Wrocław Krzyki,
  • N62 – Wrocław Dworzec Gł. – Solna.

Linie obsługiwane (wybrane kursy) w Gminie Długołęka

W Gminie Długołęka dostępne są również wybrane kursy obejmujące:

  • 904,
  • 911,
  • 914,
  • 921,
  • 924.

Linie komercyjne

Uruchomiono także linie komercyjne, których szczegółowy opis przedstawia się następująco:

  • 552 – Wrocław EPI – Bielany Wrocławskie (Aleja Bielany, IKEA, Castorama),
  • 552A – Wrocław Sudecka – Bielany Wrocławskie (IKEA, Castorama).

Tabor

Autobusy miejskie

W taborze autobusów miejskich znajdują się różne modele, które rozpoczęły eksploatację w kolejnych latach. W 2021 roku, wśród nich wyróżniają się pojazdy, które są kluczowe dla codziennego transportu publicznego.

Rodzaj autobusuRok rozpoczęcia eksploatacji_Numery inwentarzoweIlość
MAN NL2022011_2601
SOR BN9,52013_0211
Autosan Wetlina City2013_0181
MAN NM223.22015_023, 0242
MAN NL3132016_0191
MAZ 2032017_0111
Autosan Sancity 10LF2018_022, 025, 0263
Autosan Sancity 12LF2018_027-0293
Jelcz M181MB32020_044, 0452
Solaris Urbino 18 III2020–2021_059, 1060-10656
Łączna liczba pojazdów21

To zestawienie uwzględnia szczegółowe informacje o poszczególnych modelach, takich jak rok rozpoczęcia eksploatacji oraz numery inwentarzowe. Oto aktualny przegląd dostępnych pojazdów.

Autokary

W kategorii autokarów również znajduje się zróżnicowana flota, która wspiera transport międzymiastowy. Stan na 13 maja 2021 roku pokazuje, jak wiele różnych modeli zostało wprowadzonych do użytku, co świadczy o zróżnicowanych potrzebach klientów.

Rodzaj autobusuData rozpoczęcia eksploatacjiNumery pojazdówIlość
BMC Levend XL20111
Bova Futura FHD122012−2013/2020002-006, 010, 036, 0498
Bova Futura FHD132012/2020007, 039, 0483
Bova Futura FLD1320200011
Bova Futura FLD122020017, 018, 030, 040, 0475
MAN Lion’s Coach L?1
Łączna liczba pojazdów19

Hey, w tych autokarach stosowane są wysokiej jakości pojazdy, które zapewniają komfort podróży oraz efektywność w transportowaniu pasażerów na dłuższe trasy.

Przypisy

  1. Z przyczepą na rowery. Nowe autobusy na podmiejskich trasach, „wroclaw.wyborcza.pl”, 22.01.2018 r. [dostęp 23.01.2018 r.]
  2. Transport miejski Kobierzyce [online], marcopolo.pl [dostęp 18.02.2021 r.]
  3. Transport miejski Długołęka [online], marcopolo.pl [dostęp 18.02.2021 r.]
  4. Transport miejski 552, 552A [online], marcopolo.pl [dostęp 18.02.2021 r.]
  5. a b -=[Fotogaleria Transportowa]=- - Bus Marco Polo Wratislavia 1992 Sp. z o.o. Marco Polo Wrocław [online], phototrans.pl [dostęp 18.02.2021 r.]

Oceń: Bus Marco Polo Wratislavia 1992

Średnia ocena:4.62 Liczba ocen:22