Piotr Salaber, urodzony w 1966 roku we Wrocławiu, jest znanym polskim kompozytorem, pianistą oraz dyrygentem. Jego twórczość muzyczna jest bogata i zróżnicowana, jednak dominującą część jego dorobku stanowi muzyka skomponowana na potrzeby teatru oraz filmu.
Salaber zyskał uznanie zarówno w kraju, jak i poza jego granicami, dzięki swojej unikalnej wrażliwości artystycznej oraz wszechstronności w tworzeniu różnorodnych form muzycznych.
Życiorys
Piotr Salaber przyszedł na świat w 1966 roku we Wrocławiu. W młodzieńczych latach osiedlił się w Bydgoszczy, gdzie kształcił się w I Liceum Ogólnokształcącym im. C.K. Norwida. Ukończył również Szkołę Muzyczną II st. w Toruniu, uzyskując dyplom w klasie fortepianu u prof. Barbary Muchenberg. Następnie podjął studia w bydgoskiej Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego, gdzie najpierw studiował dyrygenturę chóralną pod okiem prof. Henryka Gostomskiego, a później Wydział Kompozycji i Teorii Muzyki. W kadencji 2020-2024 objął funkcję Dziekana Wydziału Dyrygentury, Jazzu i Edukacji Muzycznej w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Od roku 2001 mieszka w Warszawie, blisko miejsc, gdzie przed wojną żyli jego dziadkowie i pradziadkowie ze strony matki.
W 2017 roku zdobył Amadeusza – nagrodę kompozytorską przyznawaną przez Teatr Polski Radia oraz Honorową Perłę Polskiej Gospodarki w dziedzinie Kultury.
Między 1998 a 2002 rokiem, uczestniczył w Mistrzowskich Kursach Interpretacji i Kompozycji, które prowadził Karlheinz Stockhausen w Kuerten koło Kolonii. Z Markusem Stockhausenem stworzył utwór na trio jazzowe i orkiestrę symfoniczną zatytułowany Choral und Sehnsucht, którego premierowe wykonanie miało miejsce 19 marca 2002 roku w koncertowej sali w Solingen. Poznał ponadto tajniki kompozycji pod okiem Elżbiety Sikory, Alaina Savoureta oraz Ewy Synowiec (Międzynarodowy Kurs dla Kompozytorów, Gdańsk 2000). W roku 2005 uzyskał stopień doktora w dziedzinie sztuk muzycznych, a siedem lat później zdobył habilitację. W latach 2013-2021 był profesorem nadzwyczajnym w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.
Uchwałą z 27 lipca 2021 roku otrzymał nominację profesorską, co pozwoliło mu zdobyć tytuł profesora sztuk w dyscyplinie sztuk muzycznych. Dodatkowo, jest także absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie na Wydziale Neofilologii w Instytucie Anglistyki ukończył podyplomowe studia w zakresie Developing Translation Skills – Doskonalenie warsztatu tłumacza (2023).
W dniu 16 października 2021 roku w I LO im. C. K. Norwida w Bydgoszczy odbyła się ceremonia nadania jednej z sal imienia Piotra Salabera, który ukończył tę szkołę w klasie mat-fiz. w 1984 roku. Na tej samej tradycji bazują inne znane postacie jak reżyser Jerzy Hoffman, matematyk i kryptolog Marian Rejewski oraz filozof Michał Paweł Markowski.
Dnia 27 listopada 2021 roku Piotr Salaber odsłonił swój autograf w Bydgoskiej Alei Autografów na ul. Długiej. We wrześniu 2024 roku, Marszałek województwa kujawsko-pomorskiego powołał go w skład Rady Artystycznej Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy na kadencję 2024-2027.
W czasie studiów odniósł sukces biorąc udział w Giełdzie Piosenki Studenckiej – Bydgoszcz „85. Reprezentując Klub WSP „Beanus”, zdobył wyróżnienie na Festiwalu Piosenki Studenckiej w Krakowie. W 1986 roku zakwalifikował się do Festiwalu Piosenki Polskiej – opolskich „Debiutów”. Po zakończeniu studiów współpracował z bydgoskimi aktorami, organizując dla „Węgliszka” koncert „Niezapomniane piosenki”. Jako pianista podróżował po świecie, w tym Seszelach, USA, Meksyku, Mauritiusu, Singapurze, wschodniej Afryce, Jawie, Sumatrze, Egipcie i Rosji, a z tych podróży napisał cykl reportaży opublikowanych w Ilustrowanym Kurierze Polskim oraz emitowanych na antenie Polskiego Radia w Bydgoszczy.
Powróciwszy do Bydgoszczy, objął stanowisko kierownika muzycznego Teatru Polskiego, gdzie w latach 1994-2001 stworzył ponad 20 muzycznych aranżacji do spektakli takich jak „Makbet”, „Lot nad kukułczym gniazdem”, „Dziady”, „Sonet”. Współpracował także z teatrami z takich miast jak Warszawa, Katowice, Gdynia czy Gdańsk. Zaliczają się do nich wielu prestiżowych projektów, m.in. napisał muzykę do spektaklu „Cesarz” Ryszarda Kapuścińskiego prezentowanego na „Darze Pomorza” oraz stworzył cykl utworów na orkiestrę i aktorów do popularnych wierszy Juliana Tuwima dla dzieci.
W licznych występach jako pianista współwystępował w Orkiestrze Salonowej im. J. Straussa pod przewodnictwem Marka Czekały. Z kabaretem „Masztalskich” koncertował nie tylko w Polsce, ale także w Stanach Zjednoczonych oraz Kanadzie. Pracował również nad dorocznymi “Szopkami Bydgoskimi” od 1996, gdzie opracowywał muzykę wraz z Bogdanem Ciesielskim.
Posiada na koncie także niecodzienne eksperymenty artystyczne, jak np. koncert na instrumentach elektronicznych na plaży w Gdyni-Orłowie czy występ na 40-metrowym wysięgniku na bydgoskim Starym Rynku. W 1997 roku zdobył doroczną Nagrodę Kulturalną Bydgoskiego Informatora Kulturalnego.
Wzrost jego popularności związany był z aktywnością muzyczno-telewizyjną. Od 2000 roku gościł w telewizji Polsat w popularnym talk-show Mariusza Szczygła „Na każdy temat”, a od 2003 roku współprowadził programy „Joker” i „Rozmówki polsko-polskie” w TV4, tam prowadząc zespół Salaber Band. Był również autorem muzyki do tych oraz innych programów telewizyjnych, takich jak „Piraci”, „Twarz tygodnia”, „Niespodzianka”, „Ściśle jawne”.
Jako dyrygent współpracował z renomowanymi filharmoniami, m.in. Filharmonią Pomorską, Kaliską, Kielecką, Wrocławską, Słupską czy Orkiestrą Symfoniczną w Zamościu, a także z Filharmonią Kameralną w Łomży i Orkiestrą Symfoniczną Óbudai Danubia Zenekar w Teatrze Narodowym w Budapeszcie. Podczas XI Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego w Radomiu (2014), operetka W. Gombrowicza z muzyką P. Salabera, w wykonaniu Teatru Narodowego i orkiestry Óbudai Danubia Zenekar z Budapesztu, zdobyła Grand Prix.
Aktualnie współpracuje z TVP1, TV Polonia, TV Polsat oraz Programem 3 PR, a także teatrami dramatycznymi w kraju i za granicą, w tym z Ateneum w Warszawie oraz teatrami w Rosji (Bolshoi Drama Theater w Sankt Petersburgu, Sovremennik Theater w Moskwie), Francji (Atelier-Théâtre w Paryżu), Kanadzie (The Popular Theatre w Vancouver), na Węgrzech (Csokonai Theater w Debrecen oraz Csokonai Nemzeti Szinhaz – Teatr Narodowy w Budapeszcie) oraz Puppet and It’s Double Theatre na Tajwanie.
Salaber jest autorem książki „Dyrygent w studio czyli mikrofon zamiast publiczności – w siedmiu pytaniach i odpowiedziach. Specyfika pracy dyrygenta podczas nagrań studyjnych muzyki filmowej i teatralnej”. Publikacja, w której zawarta jest również płyta CD, została wydana przez Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Musi podjąć się dyrygowania wszystkimi nagraniami swojej muzyki teatralnej oraz filmowej. W latach 2006-2022 prowadził wykłady związane z muzyką filmową w Instytucie Sztuk Audiowizualnych na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, a od 2010 roku wykłada również w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, gdzie w 2016 roku gościnnie wykładał w Vancouver na University of British Columbia.
Twórczość
Piotr Salaber to wybitny kompozytor, który stworzył muzykę do ponad 130 spektakli teatralnych, jak również do różnych programów muzycznych, radiowych i telewizyjnych. W jego dorobku są również utwory dla filmu oraz muzyka orkiestrowa, chóralna i fortepianowa. W 2006 roku jego wyjątkowa muzyka stworzona dla spektaklu Bracia Karamazow, reżyserii Andrzeja Bubienia, została wyróżniona przez miesięcznik „Teatr” w kategorii „Najlepszy, najlepsza, najlepsi…” za sezon teatralny 2006/2007.
W swojej działalności artystycznej Salaber łączy tradycyjne instrumenty klasyczne z brzmieniami elektronicznymi, czerpiąc inspirację z kursów organizowanych przez Stockhausena. Jako przykład tego połączenia można wskazać jego dzieło Missa Mundana, poświęcone Papieżowi Janowi Pawłowi II. Premiera tego utworu miała miejsce 3 kwietnia 2005 roku w Katedrze Bydgoskiej, tuż po śmierci Papieża.
Ważniejsze kompozycje
- Nie kochaj, ty mała, artysty, widowisko poetyckie do tekstów Mariusza Trzaski (1986),
- Jak uwięziony motyl, widowisko poetyckie do wierszy Haliny Poświatowskiej (1990),
- Muzyka do spektaklu Boogie – Woogie w reż. Zbigniewa Wróbla (1991),
- Prelude1 na fortepian (1993),
- Taka już jestem, musical dla dzieci do tekstu Mariusza Trzaski (1994),
- Non omnis moriar na chór mówiony (1994),
- Muzyka do spektaklu Pożądanie schwytane za ogon w reż. Wiesława Górskiego (1995),
- Muzyka do spektaklu Anioł na dworcu w reż. Jana Kulczyńskiego (1995),
- Był sobie teatr, widowisko poetyckie (1995),
- Ciernie na chór mieszany i orkiestrę smyczkową (1995),
- Muzyka do spektaklu Bajkowy Turniej w reż. Krystyny Jakóbczyk (1996),
- Muzyka do spektaklu Malutka czarownica w reż. Krystyny Jakóbczyk (1997),
- Muzyka do spektaklu Antygona w Nowym Jorku w reż. Marka Mokrowieckiego (1997),
- Muzyka do spektaklu Stoi na stacji… w reż. Mirosława Różalskiego (1997),
- Muzyka do spektaklu Obmyślam świat w reż. Andrzeja Błaszczyka (1997),
- Muzyka do spektaklu Dusia, Ryba, Wal i Leta w reż. Katarzyny Deszcz (1997),
- Lokomotywa, cykl 12 utworów do tekstów, bądź inspirowanych tekstami Juliana Tuwima na kwintet wokalny i orkiestrę symfoniczną (1997),
- Muzyka do spektaklu Tomasz Mann w reż. Aleksandra Berlina (1998),
- Muzyka do spektaklu Wagon z miejscami do leżenia w reż. Witolda Rudzkiego (1998),
- Muzyka do spektaklu Tajemnice Olsztyńskiego Zamku w reż. Krystyny Jakóbczyk (1998),
- Muzyka do spektaklu Dziady w reż. Andrzeja Waldena (1998),
- Muzyka do spektaklu Chłopiec z gwiazd w reż. Joanny Łupinowicz (1998),
- Muzyka do spektaklu Lot nad kukułczym gniazdem w reż. Wojciecha Adamczyka (1998),
- Muzyka do spektaklu Sonet – Kraina kłamczuchów w reż. Jacka Andruckiego (1999),
- Muzyka do spektaklu Makbet w reż. Andrzeja Waldena (1999),
- Muzyka do spektaklu Szkoła mężów w reż. Jana Bratkowskiego (1999),
- Muzyka do spektaklu Świniopas w reż. Krystyny Jakóbczyk (2000),
- Muzyka do spektaklu Urodziny Kubusia Puchatka w reż. Krystyny Jakóbczyk (2000),
- Muzyka do spektaklu Nas troje w reż. Jana Bratkowskiego (2000),
- Alchera, electronic sounds (2000),
- Muzyka do spektaklu Kariera Artura Ui w reż. Wojciecha Adamczyka (2001),
- Muzyka do spektaklu Podróże Guliwera w reż. Krystyny Jakóbczyk (2001),
- Muzyka do spektaklu Pinokio w reż. Krystyny Jakóbczyk (2001),
- Muzyka do spektaklu Kot w butach reż. Andrzeja Waldena (2002),
- Muzyka do spektaklu Bracia Lwie serce w reż. Krystyny Jakóbczyk (2002),
- Muzyka do spektaklu Opera Mydlana w reż. Jan Bratkowskiego (2003),
- Muzyka do spektaklu Przy drzwiach zamkniętych w reż. Jana Bratkowskiego (2003),
- Muzyka do spektaklu Bajkopeja w reż. Antoniego Gryzika (2004),
- Muzyka do spektaklu Demony w reż. Wojciecha Adamczyka (2004),
- Muzyka do spektaklu Zbrodnia i kara w reż. Andrzeja Bubienia (2005),
- Muzyka do filmu Legenda w reż. Mariusza Pujszo (2005),
- Muzyka do spektaklu Dom Pod Kocim Pazurem w reż. Krystyny Jakóbczyk (2005),
- Missa Mundana na chór, orkiestrę, solistów, organy i media elektroniczne (2005),
- Muzyka do spektaklu Mąż i żona w reż. Andrzeja Bubienia (2006),
- Muzyka do spektaklu Nieprzyjaciel w reż. Jana Bratkowskiego (2006),
- Muzyka do spektaklu Emil rozrabiaka w reż. Zdzisława Jaskuły (2006),
- Muzyka do spektaklu Masz być szczęśliwy w reż. Jana Bratkowskiego (2006),
- Muzyka do spektaklu Bracia Karamazow w reż. i adapt. Andrzeja Bubienia (2006),
- Muzyka do spektaklu Pułapka w reż. Julii Wernio (2006),
- Muzyka do spektaklu Opowieści Lasku Wiedeńskiego w reż. Bogdana Toszy (2007),
- Muzyka do spektaklu Dziady w reż. Jacka Andruckiego (2007),
- Muzyka do spektaklu Piękna i Bestia w reż. Krystyny Jakóbczyk (2007),
- Muzyka do spektaklu Kram Karoliny w reż. Konrada Szachnowskiego (2008),
- Muzyka do spektaklu Szafa (muz. finałowa) w reż. Artura Hofmana (2008),
- Muzyka do filmu Skorumpowani w reż. Jarosława Żamojdy (2008),
- Muzyka do spektaklu Odyseja w reż. Krystyny Jakóbczyk (2008),
- Muzyka do spektaklu Trzy siostry w reż. Julii Wernio (2008),
- Muzyka do spektaklu Dzikie łabędzie w reż.K.Jakóbczyk (2008),
- Muzyka do spektaklu Osiem świateł Chanuki w reż. Ireny Dragan (2008),
- Muzyka do spektaklu Kuracja (Petersburg) w reż. Andrzeja Bubienia (2008),
- Muzyka do serialu TV Polsat – Skorumpowani w reż. Jarosława Żamojdy (2008),
- Muzyka do spektaklu Widnokrąg w reż. Bogdana Toszy (2009),
- Muzyka do spektaklu Obłom-off (Debrecen) w reż. Andrzeja Bubienia (2009),
- Muzyka do spektaklu Ballady i romanse w reż. Karela Brożka (2009),
- Muzyka do spektaklu Dyl Sowizdrzał w reż. Konrada Szachnowskiego (2009),
- Muzyka do spektaklu Sanatorium pod klepsydrą w reż. Julii Wernio (2009),
- Muzyka do spektaklu Córka króla smoka w reż. Ireny Dragan (2009),
- Muzyka do spektaklu Tartuffe albo Szalbierz w reż. Bogdana Toszy (2010),
- Muzyka do serialu TV Polsat – Ludzie Chudego w reż. Wojciecha Adamczyka (2010),
- Muzyka do spektaklu Judaszek w reż. Andrzeja Bubienia (2010),
- Muzyka do spektaklu Książę i żebrak w reż. Konrada Szachnowskiego (2010),
- Muzyka do spektaklu Parricides (Paryż) w reż. Monique Stalens (2010),
- Muzyka do spektaklu Romane Paramisia w reż. Ireny Dragan (2010),
- Muzyka do spektaklu Dzikie Łabedzie w reż. K. Jakóbczyk (2010),
- Muzyka do serialu TV Polsat – Ludzie Chudego 2 w reż. Macieja Wojtyszko (2011),
- Muzyka do spektaklu Żółta szlafmyca (Vancouver) w reż. Julii Wernio (2011),
- Niech lampy naszej wiary nie gasną… – cykl utworów do tekstów Ernesta Brylla na solistów, chór i orkiestrę (2011),
- Muzyka do spektaklu Udając ofiarę w reż. Andrzeja Bubienia (2011),
- Muzyka do spektaklu Książę i żebrak w reż. Konrada Szachnowskiego (2011),
- Muzyka do spektaklu Fałszywa księżniczka w reż. K. Jakóbczyk (2011),
- Muzyka do spektaklu Czarowna Noc, Na pełnym morzu (Vancouver) w reż. Marka Czumy (2011),
- Muzyka do spektaklu Pieszo (Petersburg) w reż. Andrzeja Bubienia (2011),
- Muzyka do spektaklu Iwona księżniczka Burgunda w reż. Bogdana Toszy (2011),
- Muzyka do spektaklu Karrier (Debrecen) w reż. Andrzeja Bubienia (2011),
- Muzyka do spektaklu King Matt the First (Vancouver) w reż. Julii Wernio (2012),
- Muzyka do spektaklu Nas troje w reż. J. Bratkowskiego (2012),
- Muzyka do spektaklu Rozalinda w reż. K. Jakóbczyk (2012),
- Muzyka do spektaklu Miarka za miarkę (Tovstonogov Bolshoi Drama Theater, Sankt Petersburg) w reż. A. Bubienia (2012),
- Muzyka do spektaklu Chłopcy (Polish Theatre, Vancouver, Kanada) w reż. M. Czumy (2013),
- Muzyka do spektaklu Dzikie łabędzie w reż. K. Jakóbczyk (2013),
- Muzyka do spektaklu Dziewczynka z zapałkami w reż. C. Żołyńskiego (2013),
- Muzyka do spektaklu Operetka (Nemzeti Színház – Teatr Narodowy w Budapeszcie) w reż. A. Bubienia (2014),
- Muzyka do spektaklu Słowik w reż. Chia-yin Cheng (2014),
- Muzyka do spektaklu Zatańczmy (Sovremennik Theater, Moskwa) w reż. A. Bubienia (2015),
- Muzyka do spektaklu Śpiewająca Lokomotywa (Scena Letnia na plaży w Gdyni Orłowie) (2015),
- Muzyka do spektaklu Wujaszek Wania (Teatr 6 Piętro, Warszawa) w reż. A. Bubienia (2015),
- Muzyka do spektaklu Pułapka (Teatr Polskiego Radia) w reż. J. Wernio, (2016),
- Muzyka do spektaklu Władza w reż. A. Bubienia (2016),
- Muzyka do spektaklu Nightingale (Puppet and It’s Double Theatre, Tajwan) (2016),
- Muzyka do filmu Kobiety bez wstydu w reż. Witolda Orzechowskiego (2016),
- Muzyka do spektaklu Stara kobieta wysiaduje w reż. Andrzeja Bubienia (2016) Teatr Sovremennik Moskwa,
- Muzyka do spektaklu The Alchemy of Imperfection w reż. Cary Cruickshank (2016) Paryż,
- Muzyka do spektaklu Leśmian – Autobiografia w reż. Janusza Kukuły (2017),
- Muzyka do spektaklu Ożenek w reż. Andrzeja Bubienia (2017) Teatr 6 Piętro,
- Muzyka do spektaklu Konopnicka – Autobiografia w reż. Janusza Kukuły (2017),
- Muzyka do spektaklu Uśmiech szczęścia w reż. Janusza Kukuły (2017),
- Muzyka do spektaklu On był samą Polską w reż. Janusza Kukuły (2017),
- Muzyka do spektaklu Lekcja miłości. Historia Kościuszki w reż. Adama Wojtyszki (2017),
- Muzyka do spektaklu Czas życia tak krótki w reż. Janusza Kukuły (2017),
- Non Omnis Moriar – We mnie jest miejsce spotkania, oratorium na chór, solistów i orkiestrę symfoniczną (2017),
- Muzyka do spektaklu O czym ludzie milczą. Monument w reż. Janusza Kukuły (2018),
- Muzyka do spektaklu Wszystko. Poezja Skamandra w reż. Janusza Kukuły (2018),
- Muzyka do spektaklu Teatrzyk Zielone Oko – Prawdziwe życie w reż. Janusza Kukuły (2018),
- Muzyka do spektaklu Chimeryczny lokator w reż. Janusza Kukuły (2018),
- Muzyka do spektaklu Ja, Feuerbach w reż. Zbigniewa Rybki (2018),
- Muzyka do spektaklu Treny w reż. Janusza Kukuły (2018),
- Muzyka do spektaklu Romantyczność w reż. Janusza Kukuły (2018),
- Suite-ness of Freedom na chór, orkiestrę i elektronikę (2018),
- Muzyka do spektaklu I ciągle widzę ich twarze w reż. Janusza Kukuły (2019),
- Muzyka do spektaklu Bea w reż. Andrzeja Bubienia (2019),
- Muzyka do spektaklu Powiedz to słowo w reż. Janusza Kukuły (2019),
- Muzyka do spektaklu Pistolet w reż. Janusza Kukuły (2019),
- Muzyka do spektaklu Tancerz mecenasa Kraykowskiego. Dziewictwo w reż. Tomasza Mana (2019),
- Muzyka do spektaklu Czarne wdowy w reż. Józefa Opalskiego (2019),
- Muzyka do spektaklu Ojcze nasz w reż. Mariusza Bielińskiego (2019),
- Muzyka do spektaklu Liberation w reż. Janusza Kukuły (2019),
- Muzyka do spektaklu Burza w reż. Andrzeja Bubienia (2019) Teatr Narodowy w Budapeszcie,
- Muzyka do spektaklu Nieporozumienie w reż. Janusza Kukuły (2020),
- Muzyka do spektaklu Tryptyk Rzymski w reż. Janusza Kukuły (2020),
- Suita tańców polskich (Polonez, Krakowiak, Oberek) na skrzypce i fortepian (2020),
- Muzyka do spektaklu Strach trawi sumienie powoli w reż. Janusza Kukuły (2020),
- Muzyka do spektaklu Ryngraf w reż. Janusza Kukuły (2020),
- Muzyka do spektaklu Krzysztof Kamil Baczyński – Autobiografia w reż. Janusza Kukuły (2020),
- Muzyka do spektaklu Julian Przyboś – Autobiografia – w reż. Janusza Kukuły (2020),
- Muzyka do spektaklu Wielka wyprawa na drugi koniec miasta w reż. Mariusza Napierały (2020),
- Muzyka do spektaklu Szepty rzeki w reż. Wawrzyńca Kostrzewskiego (2020),
- Muzyka do spektaklu Wigilia w domku z piernika w reż. Mariusza Napierały (2020),
- Muzyka do spektaklu Detektyw Pozytywka w reż. Karoliny Suchodolskiej (2020),
- Muzyka do spektaklu Świąteczna sałatka w reż. Mariusza Napierały (2020),
- Muzyka do spektaklu Balladyna w reż. Wojciecha Adamczyka (2021) Teatr TV,
- Muzyka do spektaklu WAG- dziewczyna i żona piłkarza w reż. Mirosława Henke (2022),
- Muzyka do filmu dokumentalnego Tu był i będzie teatr w reż. Jerzego Radosa (2022),
- Muzyka do spektaklu Teatru Polskiego Radia – Ballady i romanse – A. Mickiewicz, reż. Romuald Wicza-Pokojski,
- Muzyka do spektaklu Rewolwer – A. Fredro, Teatr Telewizji, reż. Wojciech Adamczyk (2022),
- Muzyka do spektaklu Teatru Polskiego Radia – Siedemnasty albo traktat o nieistnieniu poszczególnym, Teatr Polskiego Radia, reż. Mariusz Cieślik (2023),
- Muzyka do spektaklu – Sen nocy letniej – W. Shakespeare, Teatr Telewizji, reż. Wojciech Adamczyk (2023),
- Muzyka do spektaklu Teatru Polskiego Radia – Kwiaty polskie – Julian Tuwim, reż. Janusz Kukuła (2023),
- Muzyka do spektaklu – Skiz – Gabriela Zapolska, Teatr Telewizji, reż. Wojciech Adamczyk (2023),
- Muzyka do spektaklu Teatru Polskiego Radia – Księżniczka Sprawy Bożej – J. M. Rymkiewicz, reż. Mariusz Cieślik (2024),
- Muzyka do spektaklu – Przybora – Kabaret metapsychiczny – Scena Letnia Teatru Miejskiego w Gdyni Orłowie, reż. Jacek Bała (2023),
- Muzyka do powieści radiowej – Przygody Koziołka Matołka – Kornel Makuszyński, Polskie Radio Program Trzeci (2024).
Przypisy
- Piotr Salaber- biografia [online], salaber.com.pl [dostęp 03.03.2024 r.]
- (200506 Akt stwierdzenia wyboru Dziekana Wydziału Dyrygentury, Jazzu i Edukacji Muzycznej AMFN.pdf) [online], amuz.bydgoszcz.pl [dostęp 25.04.2024 r.]
- TygodnikT. Bydgoski TygodnikT., Komponuję na Starym Rynku, tu zamykam się przed światem [WYWIAD] [online], tygodnikbydgoski.pl [dostęp 09.07.2022 r.]
- InstytutI. Teatralny InstytutI., WAG – żona i dziewczyna piłkarza - Teatr Kameralny w Bydgoszczy - Bydgoszcz | e-teatr.pl [online], Teatr w Polsce - polski wortal teatralny [dostęp 10.08.2022 r.]
- Film dokumentalny "Tu był i... będzie teatr" [online], Teatr Kameralny w Bydgoszczy [dostęp 10.08.2022 r.]
- Monitor Polski - rok 2021 poz. 822 - INFOR.PL [online], www.infor.pl [dostęp 27.12.2021 r.]
- prof. dr hab. Piotr Salaber | Akademia Muzyczna [online], www.amuz.bydgoszcz.pl [dostęp 27.12.2021 r.]
- I LO w Bydgoszczy [online], www.1lo.bydgoszcz.pl [dostęp 27.12.2021 r.]
- Kolejne podpisy w Bydgoskiej Alei Autografów [online], www.bydgoszcz.pl [dostęp 27.12.2021 r.]
- wykonawcy [online], www.polmic.pl [dostęp 27.12.2021 r.]
- Piotr Salaber- kompozycje [online], www.salaber.com.pl [dostęp 27.12.2021 r.]
- Redakcja, Niespodziewany koniec lata w Orłowie [online], Gdańsk Nasze Miasto, 08.07.2002 r. [dostęp 27.12.2021 r.]
Pozostali ludzie w kategorii "Kultura i sztuka":
Ewa Dałkowska | Mona Lizak | Sławomir Kupczak | Maciej Bernatt-Reszczyński | Andrzej Tylec | Lubomir Grzelak | Andrzej Rutyna | Paweł Domagała | Anna Gryszkówna | Renata Pałys | Agnieszka Wolny-Hamkało | Tomasz Bednarczyk | Łukasz Kokoszko | Arnold Ulitz | Hans Billian | Hans Dressler | Inge Jaeger-Uhthoff | Łukasz Rybarski | Igor Kowalik | Joanna CholewaOceń: Piotr Salaber