Rozpoczęta 2 września ogólnopolska kampania „Mistrzu, zwolnij”, zainicjowana przez PZU we współpracy z Policją, ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Akcja jest odpowiedzią na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych oraz liczby ofiar śmiertelnych. W ramach kampanii kierowcy otrzymają milion naklejek z wezwaniem do ostrożnej jazdy, a także znajdą się w niej edukacyjne działania i specjalne spoty telewizyjne. Inicjatywa ma wspierać budowanie kultury reagowania na niebezpieczne zachowania na drodze.
W Polsce w 2024 roku zarejestrowano ponad 21 tysięcy wypadków drogowych, które pochłonęły niemal 1 900 ofiar. Pomimo, że w ostatnich latach odnotowano spadek liczby wypadków oraz ofiar śmiertelnych, to sytuacja nadal wymaga uwagi. Przypadki przekraczania prędkości i lekceważenia zasad ruchu drogowego pozostają na niebezpiecznie wysokim poziomie, stąd tak ważna jest edukacja i profilaktyka. Kampania jest próbą zmiany podejścia i stylu jazdy kierowców, aby ich zachowania stały się mniej ryzykowne.
Kampania „Mistrzu, zwolnij” to nie tylko hasło, ale również konkretne działania. Na ulicach w całej Polsce zadebiutuje mobilna akcja, w której specjalnie oznaczone pojazdy będą poruszać się z prędkością dozwoloną w danym miejscu, przypominając kierowcom, by nie lekceważyli przepisów. Przygotowano także billboardy, które mają na celu podniesienie świadomości na temat zagrożeń związanych z pośpiechem i zmęczeniem podczas podróży. Z przesłaniem kampanii można również zapoznać się w spotach telewizyjnych, które będą emitowane na ogólnopolskich kanałach. Wspólnie PZU i Policja zachęcają do działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach.
Źródło: Policja Wrocław
Oceń: Nowa kampania „Mistrzu, zwolnij” PZU i Policji apeluje do kierowców
Zobacz Także